Lite julplaner

Publicerad 2012-12-07 09:47:58 i Om mig,

I Måndagens paketkalender jag gjort till mannen ska det ligga biljetter till Köpenhamns Tivoli. Lördagen den 15/12 är det tänkt att vi ska bege oss. Där är så mkt julstämning att man blir mållös! 
 
 




 
Hoppas att snön ligger kvar lite en vecka till och bidrar med lite mer ljus.I Skåne har vi inte blivit välsignade med så mkt snö tyvärr. Lite ligger kvar men jag saknar det där knarrande ljudet under fötterna när jag går till jobb. Här är det mest snö som fruset till is och gör det nästan omöjligt att gå ute. Inget mysigt med andra ord.
 
Caner är stormförtjust i snö! Han blir som ett litet barn så fort snöflingorna börjar falla! I Turkiet där han kommer ifrån är det inte lika vanligt med snö så jag antar att det är däför han är så glad för det :)
 
Jag älskar också snö i normala mängder dvs inte för lite (blir bara is eller slask) eller för mkt (omöjligt att ta sig till och från jobb)
 
Jag skulle vilja ha en stuga nånstans i skogen att fly till i December-månad. Bara bädda in mig där med levande ljus, julbaka varje dag, lyssna på julmusik, dricka julmust till varje måltid, pyssla framför en levande eld, sova länge varje dag och ta långa promenader i snön!
 
 
Men ja, verkligheten kommer i kapp och jag bor ju i en storstad där allt blir slask, i en lägenhet på fjärde våningen utan ens en balkong och måste jobba hela December för att ha råd att leva :) Men kanske lagom till man bli pensionär? :)
 
Kram Liza
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2012-12-07 14:42:10

Vilka härliga bilder! Det där med en egen stuga i skogen låter helt underbart!!! Haha :)

Postat av: Ninnie

Publicerad 2012-12-07 14:56:20

Jag o Thomas hänger med så myser vi tillsammans/Mami

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2012-12-07 21:43:41

En julstuga i skogen skulle jag också vilja ha, och vara ledig heeela december! Söta kolorna är med snöre runt:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela