Hemmagjorda julkulor

Publicerad 2012-11-07 19:57:16 i Julpyssel,

 
Detta är ett jätte enkelt sätt att göra egna fina julkulor! Det är lite kladdigt men resultatet blir jätte fint! Jag och min man gjorde en stor lampa på exakt samma sätt och den blev jätte fin!
 
 
Man blåser upp små ballonger i den storlek man vill ha (man kan ha många olika storlekar). Köp inte för stora ballonger, köp de minsta ni kan finna så att bollarna inte blir slappa. Blanda (eller köp färdig) tapetklister och köp presentsnöre (papperssnöre) eller tunt garn. 
 
Doppa snöret i tapetklister så att den riktigt dränks och börja snurra runt ballongen. Det behövs rätt många varv runt ballongen. Spara en liten öppning högst upp så att man kan få ut ballongen efter. När ni täckt ballongen så mkt ni vill låter ni den torka över natten, när den är helt torr sticker ni en nål i ballongen och drar försiktigt ut den genom hålet. 
 
 
Voila! En jättefin hemmagjord julkula!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2012-11-07 21:36:37

Gud va fint!

Postat av: Sannas Christmas

Publicerad 2012-11-08 07:41:26

Jättesnyggt! Det här vill jag också prova, men jag vet dock inte om jag orkar kladdet ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela