Billig saffran

Publicerad 2013-10-06 13:30:00 i Blandad jul,

En av de bästa grejerna med att ha en man som kommer från paradiset är att man får gratis semester ner dit varje år. Underbart varmt, härlig kultur, god mat och den älskade familjen. Det turkiska köket är ett av de rikaste i världen och det finns nog inget jag inte tycker om där ifrån. Svärmor är fenomenal på att laga mat!
 
 
 
I och med att köket är så stort så är ju såklart kryddorna också det, och billigt kan ni tro! Julen kommer liksom inte undan ens i 35 graders värme! Jag bunkrade upp rejält med saffran inför julen! Ni anar inte hur lite kryddorna kostar! Jag köpte saffran för ett kilopris av 95kr! Helt galet! Jag överdrev dock inte utan köpte bara 200gram, haha. Tänka sig att det bara blir ungefär 18kr
 
 
 
 
Har dock inte provat det ännu men färgen ser helt underbar ut. Dock kanske den doftar lite svagare än vår "svenska" saffran men man kanske bara kan ta lite mer? Jag får prova helt enkelt!
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2013-10-06 16:08:35

Oj det var billigt! Härligt med värme :)

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-10-06 18:18:25

Det var verkligen billigt, trevligt med gratis semester varje år

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-06 20:10:34

Oj herregud vad billigt, vilken fin färg saffran har!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela