Christmas Cupcakes

Publicerad 2013-10-29 15:32:00 i Julbak&mat,



Jag fick igår hem ett paket från den underbara kak-butiken TårtDecor (Tusen tack) med lite tillbehör inför julbaket! Besök gärna Tårtdecor om ni som mig älskar att baka! Det finns så himla mycket att välja på!
 
 
 
Jag fick en idé om att jag ville göra lite juliga cupcakes och resultatet ser ni nedan!
 
 
 
 
Det är inte alls svårt att göra och ser faktiskt mycket mer komplicerat ut än vad det är. Det enda ni behöver är sockerpasta som ni kan hitta HÄR, snöflingor-utstickare (jag köpte mina på Ebay HÄR), glitter-färg som finns HÄR och lite juligt strössel som dessa fina i metallicfärg ni kan hitta HÄR.
 
 
 
Då det ju snart är jul gjorde jag självklart pepparkaks-cupcakes! Jag gick efter Leilas recept som är jätte gott och saftigt! Receptet har ni här. (Klicka på bilderna så blir dom större)
 
  
 
 
Sen är det bara att börja! Stick ut två snöflingor av varje storlek (3 storlekar) Låt dessa torka så att dom blir hårda. Ta lite klar alkohol och blanda i lite av glittret. Måla med en pensel till att du får snöflingorna juligt glittriga. Täck din cupcake med en tunn cirkel av sockerpastan. Lägg en lite klutt sockerpasta mellan varje snöflinga så att dom liksom fastnar och bygg din gran uppåt med två stora på varandra, sedan de två medium på varandra och sist de två minsta. Blanda lite av sockerpastan med lite vatten (detta blir ätbart klister) Doppa penseln i klistret och klicka på granen där du vill ha julkulorna och placera ut de fina kulorna (strösslet) där du vill ha det!
 
Voila! En jätte fin julig cupcake!
 


 
Dom glittrar så himla fint! Det var svårt att fånga det på bild men dom skimrar verkligen!
 
Fråga bara om ni undrar över ngt!
 
Kram Liza
 

Kommentarer

Postat av: Michelle

Publicerad 2013-10-29 16:27:55

Superfina! Åh vill också! :D

sv. Jag håller med dig! :D

Postat av: emma

Publicerad 2013-10-29 16:41:16

Vilka söta små cupcakes :)

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-10-29 18:10:36

Men så söt :D

svar: ja det ska bli riktigt kul! Tack så himla mycket :D

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-10-29 18:10:44

Vilka fina

Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Publicerad 2013-10-29 18:36:43

Så effektfullt! Verkar ju egentligen inte så svårt när du förklarar, men det ser avancerat ut. Kul tips!

Postat av: Klara

Publicerad 2013-10-29 18:55:00

Oj, vad duktig du är! Ser så avancerat ut men kanske till och med jag kan klara av det! :D

Postat av: BittesJul

Publicerad 2013-10-29 19:16:14

åhh vad fina

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-10-29 19:34:38

Vilka fina cupcakes!
Vad köpte du på Stoff och stil? Något juligt?

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2013-10-29 20:17:11

Otroligt fina!

Postat av: Josefine

Publicerad 2013-10-29 21:34:48

Åh, blir alltid så inspirerad av dina skapelser! Så otroligt vackra. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela