Julens glögger!

Publicerad 2013-10-17 11:30:59 i Recensioner och tester,

 
 
Ja, här kommer min lilla recension av julglöggerna jag fick chansen att prova från Saturnus! Jag är verkligen jätte imponerad av smakerna! Att dom verkligen lyckats få in nya smaker men ändå med en touch av julen på alla! Sen ligger det ju såkart varmt om hjärtat att det är ett Skånsk-bolag :)
 
 
 
Här har jag dom i inbördesordning med 3:e platsen först.
 
 
 
 
Delicato-boll
 
 
 
 
 
För en chokladtok som jag trodde jag att detta skulle bli en favorit. Men ja, jag har nog lite svårt för flytande choklad :) Tycker inte att Lokas-choklad variant är så himla god heller så det har nog mer med mina smaklökar att göra. Den smakar dock väldigt mycket delicato-boll! Eftersmaken är god och fyllig men, ja, om jag jämför med dom andra så hamnar den på en tredjeplats och får 3 julklappar av 5.
 
 
 
 
Päron-smak
 
 
 
 
Jag har alltid varit svag för päron-glögg! Älskar verkligen denna! Den smakar sött och syrligt samtidigt, nästan som en smält Piggelin-glass eller päronjuice! Smaken är mjuk men inte för mycket! Den är faktiskt lika god varm som kall! Rekomenderar verkligen denna om man vill ha en svag, lite söt och mysig glögg! Den får av mig 4 julklappar av fem!
 
 
 
Som sagt, den har alltid varit en favorit för mig och borde nog egentligen få en fullpoäng... om det inte vore för...
 
Ta da da daaaa!
 
 
 
Hallon-Lakrits
 

 
Åh, vad GOD!! Denna var nog den godaste glöggen jag smakat! Trots att smakerna Hallon-Lakrits inte är så himla juliga egentligen så har dom lyckats att få in julsmakerna och jag fick verkligen jätte julstämning av att prova denna! En helt klart favorit här hemma! Jag har en känsla av att denna kommer ta ut slut innan veckan är det :)
 
Till och med min man som hatar lakrits (finns tydligen inte lakrits i Turkiet, vart sjutton kom egentligen namnet Turkisk Peppar ifrån??) gillade denna! Den är söt ja, men julig och mysig att dricka! Tycker helt klart att ni ska köpa denna till julmyset!
 
Fullpoäng från vårt lilla julhem!
 
 
 
 
 
Tacka snälla, Saturnus för att jag fick prova era fina glögger!
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-10-17 11:46:32

Jag tycker också att päron är jätte god! Nu blev jag väldigt nyfiken på Hallon/lakrits! Den får man ju ta och prova nu närmre jul!

Postat av: BittesJul

Publicerad 2013-10-17 12:56:16

Har kvar delicaton och den hoppas jag min sambo älskar då han är tokig i delicato

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-10-17 13:14:47

Måste prova päronglöggen! Älskar ju Piggelin!

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-10-17 13:54:37

Nu vill jag testa mina också snart, men jag tänkte bjuda hem lite folk på glöggtest

Postat av: Emmas Jul

Publicerad 2013-10-17 14:18:17

Åhhhh blir så avundsjuk på alla som säger att päron är supergod, jag får ju inte dricka den :(

Postat av: christmas wishes

Publicerad 2013-10-17 15:14:05

Så nyfiken jag är! Egentligen på alla smakerna, dock gillar jag ju inte heller lakrits, men den kanske är värd att köpa i alla fall då? :) I annat fall kan ju alltid sambon få dricka upp den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela