Lite Sugarpaste-pyssel

Publicerad 2013-10-27 10:55:00 i Julbak&mat,

Idag kunde jag inte hålla mig från sockerpastan jag tidigare köpt och ville pyssla och träna på ngt fint till jultårtan jag planerar att göra!
 
 
 
Det är faktiskt inte så väldans svårt att göra figurer i sockerpasta som jag tidigare trott! Det är lite pilligt men himla kul!
 
 
 
Efter lite kavlande och formande fick jag ihop en alldeles ätbar liten Frosty The Snowman! Lite fler figurer ska det tränas på innan jul! Kommer att bli en jätte fint caketopper det dära!
 
Om ni vill ha en beskrivning på hur jag gjorde så säg bara till!
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-10-27 11:14:10

Som sagt, du skulle valt konditoryrket. Men än är det ju inte försent!

Dina svärföräldrar kommer att bli mäkta imponerande, så som många blivit innan. Tittar ofta på bilderna från vårt bröllop och bakverken du åstakom då. Blir så himla glad och stolt då. Kommentarerna har ju varit många, eller hur?
Snart jobb för min del.
Puss från Mami

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-10-27 14:00:49

Vilken söt snögubbe, håller med dig om att det är mest pilligt och inte så väldigt svårt att göra figurer i sockerpasta eller marsipan

Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Publicerad 2013-10-27 17:50:49

Så söt! Va duktig du är :))

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-10-27 20:43:00

Vilken söt liten snögubbe! :D

svar: åh jag vet! Den är beställd och ska användas under jul sen :D:D

Postat av: Anna

Publicerad 2013-10-27 20:56:24

Supersöt o fin. Du är så duktig!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela