Doften av jul!

Publicerad 2013-09-18 10:38:43 i Blandad jul,

När vi var i New York i somras så var ett besök i Yankee Candle-butiken givet! My oh my, vilka dofter det finns! Jag tror jag stod där inne i en timme och fck bara mer och mer beslutsångest över vilket ljus som skulle få flytta hem till oss...
 
Tillsist gick jag safe och köpte en Clean Cotton-doft som luktar precis som ett riktigt gott sköljmedel. Underbart!
 
 
 
Tul-tok som man ju bekant är så måste ju en och en annan juldoft också följa med hem! Jag köpte hem två små ljus i dofterna Cookies for Santa och Sparkling Cinnamon. Herregud, vad hela jag fylls med julstämning varje gång jag drar fram dom! Så där underbart magiska juldofter!
 
 
 
 
Det är nästan som att man förpackat hela livets jular i en liten vax-figur och doften av varma julkakor, gröt, julgranspyntning, klapp-inslagning och värme är så himla stark och överväldigande!
 
Dom doftar dock extremt mycket! Jag har fått linda in dom i två påsar och lagt dom i skafferiet och ändå doftar hela skafferiet jul!
 
Längtar tills jag kan ta fram och tända dom!
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Ann-Charlotte Jakobsson

Publicerad 2013-09-18 13:58:20

Oj oj oj, har Yankee Candle en riktig affär?! Jag är beroende av doftljus (helst Yankee Candle när jag har råd), så det vore höjden av lycka att få besöka den affären:))) Vad avundsjuk jag blev:)

Postat av: Svensk Jul

Publicerad 2013-09-18 16:46:15

Åh låter som rena drömriket att få gå där, den affären har jag missat och då har jag varit i New York två gånger hur kunde jag missa den ;-)

Postat av: Axelina

Publicerad 2013-09-18 19:16:10

Åh herre! Det måste ha varit jobbigt men ack, så underbart att besöka den affären! Jag har två ljus också och håller med om att de doftar väldigt mycket :D Underbart! Hur var priserna på ljusen där? Billigare än i Sverige? :)

Svar: Jag fick det största för 12 dollar ( ca 100kr) bara! Galet billigt! Dock vägde dom så mkt så jag fick brottas med behovet av klädes-shopping vs behovet av Yankee Candle i resväskan! haha
Three Of A kind

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-09-18 20:38:20

Vad mysigt att åka till New york, jag skulle gärna åka dit vid jul. Var du till julkulsaffären? Har för mig att den är i new york

Svar: Åh, den har jag inte hört om! Det fanns faktiskt inget juligt alls där när vi var där. Så himla tråkigt! Fast iof, det var ju i Augusti, haha.
Three Of A kind

Postat av: Lisas Vinterland

Publicerad 2013-09-19 01:02:55

åååh, jag har precis beställt själv!! Har ju hört så mycket bra om ljusen :) Vilken dröm att faktiskt vara "live" i en äkta yankee-candle affär, jag menar jag hittar aldrig deras ljus någonstans häruppe, så vilken lyx att kunna känna dofterna på plats! Synd det var ändå borta i USA. Håhåå, längtar till min beställning dyker upp!

Svar: Åh, vad kul! Vilka dofter beställde du? Det finns ju så himla många! :D
Three Of A kind

Postat av: Annas Strålande Jul

Publicerad 2013-09-22 02:32:16

Jag har fortfarande inte provat Yankee Candle, kanske för att ekonomin inte tillåter men man blir ju onekligen sugen när du beskriver hur mycket julkänsla man kan få enbart från ett litet ljus. :)

Tack så mycket för fin kommentar om mina julbilder. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela