Juldekorationer av vit lerdeg

Publicerad 2013-11-25 08:34:15 i Julpyssel,

 
 
Precis innan avfärd mot London gjorde jag egna dekorationer av vit lerdeg! Det är super enkelt och faktiskt något som alla klarar av, vuxen som barn! Det perfekta med denna är att det är en vit deg och man behöver inte måla om den så som man behöver med trolldeg tex.
 
Det ni behöver är bara 2,5dl bikarbonat, 1,2dl maizena och 2,1 dl varmt vatten. Blanda allt i en kastrull och rör om tills att det börjar bubbla lite. Ta av platten och vänta nån minut. Stjälp ut på ett bakplåtspapper och låt vila nån minut till sedan är det bara att knåda ihop degen och börja leka!
 
 
 
När ni känner er klara så låt dom torka på ett bakplåtspapper i ca 24 timmar sedan är det hårt och stelt. (Man kan säkert ställa in dom i ugnen om man vill snabba på det lite men då jag har en gasugn som jag inte alltid kommer överens med så kände det säkrast att låta det lufttorka)
 
Jag tryckte ut i alla möjliga former och stämplade med min kakstämpel jag köpt från Ebay. HÄR kan ni hitta den.
 
 
 
Lite pilligt men blev fint och läsbart! Tänk bara på att sätta ihop bokstäverna bakochfram! Vill ni hänga upp dom så tryck ett hål med ett sugrör innan dom torkar!
 
 
 
Sedan är det bara att trä band i dom och sätta upp dom precis där ni vill jula till det!
 
 
 
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: Michelle

Publicerad 2013-11-25 13:54:26

Åh detta vill jag testa! Måste titta in här sen igen!! :)

sv. Ja, jag var själv osäker i början men den här filmen ska du absolut se! :)

Postat av: Linda

Publicerad 2013-11-25 17:57:28

Oj, så fint! Vad påhittig du är!

Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Publicerad 2013-11-25 19:54:26

Det är så kul med dig när du delar med dig av dina fina och roliga idéer! Vit lerdeg ska jag absolut prova på! :)

Postat av: josefine

Publicerad 2013-11-25 20:11:20

Åh vad roligt, detta vill jag absolut testa! Du kommer allt på det roligaste pysslet. :)

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-11-27 10:59:43

Så fint :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela