Cake-pops granar

Publicerad 2012-12-04 16:22:00 i Julbak&mat,

 
Detta är en otroligt lätt kaka att göra som inte kräver ugn, bara lite handarbete! Ingredienserna är få och resultatet blir jätte gulligt!
 
Blanda helt enkelt bara ett paket ballerina-kex (jag tog pepparkaks-ballerina för att få dom lite juligare) med 80-100gram philadelphia-ost. Kör allt i en mixer så att det blir riktigt smuligt och gojsigt. När detta är klart har du din smet.
 
 
Forma till små triangel-granar. Gör dom lite mindre än du tror, när du sedan doppat dom i chokladen blir dom större än vad man först tror. Doppa små klubb-pinnar (finns bland annat på Panduro Hobby) i lite choklad och stick in i undersidan av granen (när detta sedan torkat är det liksom som ett klisterså att kakan inte ramlar av pinnen när du sedan doppar den)
 
Låt dom stå ett tag i kyl eller frys. Jag lät mina stå över natten.
 
 
 
 
 
 
 

 
Nu ska kakorna doppas. Man kan ta vanlig mörk choklad om man vill men då jag ville ha dom riktigt juliga så köpte jag grön Candy Melt från Strössel&Annat. Det smakar nästan precis som vit choklad. Candy Melt stelnar lite fortare än vanlig choklad och är lite tjockare så det är lättare att göra textur och mönster. Smält chokladen i en skål och doppa era granar. Ta en tandpetare och dra lite mönster på granen så att den får den lite taggiga ytan. Strö över strössel och låt dom torka. Har ni itne frigolit att ställa dom i så ta en bakform eller skål och fyll med socker, där står dom också stadigt.
 
Klart :)
 
 
Kram Liza 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-12-04 19:37:32

Åh shit vad fina! :D sånna vill jag verkligen göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela