Älskade julgran

Publicerad 2012-11-12 18:38:49 i , Blandad jul,

Är det något jag längtar till så är det julgranen. Inget ger ett så mysigt och varmt sken som den! Älskar när mornarna är så mörka, man förebereder en frukost och te, tänder granen och ser på julkalendern på tv. Det är julkänsla för mig! Jag är inte den som väntar till de sista dagarna innan julafton, eller kanske till och med till lillejul med att ta fram granen. Nej, den tar jag in redan i början på December! Varför ska man inte få njuta av den hela den lilla månaden som julen faktiskt är? Nej, i början på December kommer den in och sprider juldoft och ljus! :)

Dock är jag en sådan som direkt efter nyår eller ibland till och med innan drar ner mkt av julsakerna igen, även granen. Det är precis som att jag tröttnar på julen så fort den är slut och vill återgå till det normala livet igen. Men å andra sidan börjar ju jag julpyssla redan i Oktober så det kanske är dags då :)

När tar ni in era granar?

Kram Liza
 

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2012-11-12 21:42:07

Samma här! Älskar verkligen doften av julgran!

Brukar alltid gå ut i skogen och hugga gran med min familj + våra grannar och har gjort detta så länge jag kan minnas så det är verkligen en tradition för oss att vi hugger vår egna gran!

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-11-12 21:46:35

Julgranen är nog något bland det bästa. Tyst står den där och glittrar medan man sitter i soffan och myser. Vår gran kommer in kvällen den 23 och som tradition kläds den först på natten (Klädningen av granen är än väldigt lång process för mig och gudnåde den som försöker blanda sig i ;))Men sen hänger den med ända till tjugonde dag Knut och då står den oftast där med ett barrtäcke under sig.

Postat av: julmust.blogg.se

Publicerad 2012-11-13 10:19:01

Vi brukar plocka in vår vid den första advent och låta den stå hela december ut och någon dag in på januari sen åker den ut igen haha!

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2012-11-13 10:24:59

Vi brukar ta fram den runt mitten av december men hade inte tackat nej till tidigare ;)

Postat av: Denise

Publicerad 2012-11-14 10:10:27

Att klä den dagen innan är något jag inte förstår. Vi brukar ta fram den och klä den runt en vecka innan jul.
Håller verkligen med om känslan du (samt julmusts kommentar) beskriver där, och det är sjukt mysigt!

Postat av: Emelie - Jul i Tomteverkstan

Publicerad 2012-11-15 10:18:49

min gran är ALLTID uppe innan första advent, nån dag innan :) Älskar julen och man ska njuta av den så länge som möjligt, inte minst granen! Men jag är exakt som du, när julen är över tar jag bort allt rött för att bara ha vitt och silver vid nyår sen åker granen ner ögona bums direkt efter :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela