Julstämning i Polen

Publicerad 2012-11-26 09:13:58 i Julresor,

Ja, vi hade en helt underbar weekend med mycket mys, besök på spa och en massa god mat. Dock blev jag lite besviken på julen som jag trodde skulle vara mycket större :/
 
Vi besökte Szcezcin som har ca 450 000 invånare så det var inte en jätte liten stad. Trots det så var det inte mycket av julen man kunde skymta på gatorna. Inga gatu-smyckningar, inga jullampor, inget alls. Jätte tråkigt! När jag hade gett upp om julen i Polen så stegade vi in på ett stort köpcenter och där var den, JULEN! Åh, vad fint där var och jag tog bilder mest hela tiden! :)
 
En massa julgranar, julaffärer, smyckningar, juleljus, ja, det var verkligen påkostat! Där var mitt julmekka!
 


Det fann små butiker som nästan bara sålde en massa julfint!





Och jag hittade min drömaffär! Herregud, säger jag bara! ALLT var så himla fint! Det var en inredningsbutik utan dess like! Jag drömmer fortfarande om granarna som stod där! Matsalsrummet dom hade byggt upp var verkligen en dröm för julmiddagen! Dock var där väldans dyrt men drömma får man ju!












Självklart var jag ju tvungen att dra Caner till köpcentrat även under kvällen för att se hur dom julsmyckat stället utanpå :)
 


Kram Liza
 

Kommentarer

Postat av: Sannas Christmas

Publicerad 2012-11-26 09:43:22

Jag ska lätt klä in mitt framtida hus som på sista bilden, ursnyggt! :)

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2012-11-26 10:21:12

Ser superhärligt ut! Fina bilder :)

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2012-11-26 14:11:04

Superfina bilder. Tur du hittade jul till slut

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-26 14:15:22

Oj, det ser ju helt underbart ut! Jag önskar jag också kunde vara där och se allt, men jag skulle säkert blivit helt galen :)

Postat av: Amanda, Ahollyjollychristmas

Publicerad 2012-11-26 21:39:57

OJ så vackert julpyntat! Och julgranarna, vilken dröm!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela