Julgrans-dekoration

Publicerad 2012-10-03 10:50:00 i Julpyssel,

Ja, jag tar nog priset som redan nu planerar vad som ska hängas i vår gran, haha! 
 
Jag kör alltid lite av ett färg-tema varje år. Detta året tänkte jag köra i vitt med lite små brytningar i rött och grönt. Det ser så himla rent och stämningsfullt ut och kontrasterna mot julljusen gör det så himla mysigt! 
 
 
Jag har ju nyss köpt 10st styrofoam/frigolit (?) kulor från Ebay och man kan ju variera pysslet i oändlighet med dom!
 
HÄR (<--- länk) köpte jag 10st för ca 40kr (inkl frakt). Jag budade först hem 10cm (diameter), men dom är ju enorma! Så det fick bli ett köp till, dessa är 7cm och en lite bättre storlek om man inte vill att kulorna ska ta över granen! Nu har jag dock 20st allt som allt och har en del att pyssla med :)
 
 
 
Här hittade jag lite olika sätt att pimpa upp dom på:
 
 
 
 
Klistra siden band i olika längder
 
 
Trycka knappar i olika färger (med vanliga knappnålar)
 
 
Klistra på tidningspapper eller notpapper.
 
 
Paljetter i olika former
 
 
Sätta ett snyggt tyg över.
 
 
Snurrar ett långt pärlshalsband/längder runt.
 
 
Ta ett genomskinligt klister och täck hela kulan med fejksnö.
 
 
Vill man pyssla riktigt kan man ta paljetter, sticka igenom en nål och i den trä en lite pärla.
 
 
 
En pompom-boll, pompoms finns att köpa bland annat HÄR, 100st för ca 25kr.
 
 
Styrofoam/frigolit är ju så lätt att arbeta med så som hänge kan man ju antingen ta en knopp från en gammal kula och bara trycka i, eller bara ta två nålar och fästa ett sidenband i kulan.
 
 
Man kan ju variera sig in i det oändliga och verkligen få just den stil och färgsättning på sin gran man vill! 
 
Kram Liza
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2012-10-03 15:34:51

Vilka fina kulor, kul idé

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela