Enkla hemmagjorda praliner

Publicerad 2013-11-19 16:34:12 i Julbak&mat,

Idag gjorde jag världens enklaste hemmagjorda praliner med nötcreme-fyllning! Jag skojar inte, vem som helst kan göra dom! Det är så himla enkelt och dom smakar gudomligt! Ni måste bara prova dom!
 
 
 
Jag fick hemskickat ett paket med non-temp choklad från Tårtdecor och oj, jag är fast! Non-temp choklad är helt enkelt ett choklad som redan är tempererat! Inget jux med att värma, svalna och värma till speciella temperaturer, nej, här är det bara att värma upp och sen är det bara att använda! Sen smakar det himla gott också!
 
 
HÄR kan ni finna chokladen. Finns även i Vit-choklad.
 
 
Det är bara att värma upp chokladen, häll det i din pralinform, knacka bort det överflödiga och låt torka.
 
 
 
Tryck nu i nötcreme, täck med lite mer choklad och låt svalna!
 
 
 
En lite mer utförlig beskrivning om hur man gör praliner ser ni HÄR. Så himla gott!
 
 
 
 
Det är mycket lyxigare med egna parliner, smakar tusen gånger bättre och är himla kul att ge bort i julklapp eller adventsgåva!
 
 
Kram Liza
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-11-19 18:37:02

Smart med nötcreme som fyllning

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2013-11-19 18:48:25

Nötcreme! Godaste som finns!!

Postat av: josefine

Publicerad 2013-11-19 19:25:23

Mums! Dessa ska definitivt testas!

Postat av: I vårt julkök

Publicerad 2013-11-19 19:47:32

Smart med färdigtempererad choklad, det ska jag nog testa.

Som hasselnötsallergiker tänker jag nog låta bli att testa nötcremen däremot, men jag kommer ihåg hur gott det var/är.

Postat av: Julpussar

Publicerad 2013-11-19 21:34:13

Jag gjorde nötcremepraliner för nåt år sen, grymt gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela