Världens godaste saffranssnurror!

Publicerad 2013-11-15 19:05:00 i Julbak&mat,

 
 
Gud, så goda saffranssnurrorna blev! Kan hur lätt som helst är 5 på raken! Det är faktiskt första gången jag bakar bröd med grädde i degen, kan det mån tro vara det som gör den så saftig och fyllig? Hur som helst, prova detta recept till jul, dom kommer göra succé!
 
Igår fick jag ett litet paket med lite produkter jag får äran att testa från Tårtdecor och såklart kunde jag inte hålla mig så länge utan använde de fina kakformarna idag!
 
 
Jag läste på Emelies fina blogg om de goda bullarna och tänkte att jag också skulle göra mig ett försök! Kakformarna är ju bara så himla bra! Dom är höga, stabila och precis lagom stora för både muffins och bullar. Det är alltså så här man får så fina, höga, översvämmande och saftiga bullar! Dom är ju väldans fina att titta på också. HÄR kan ni hitta formarna på Tårtdecors hemsida.
 
 
 
Jag följde alltså Leilas goda recept och det ser ut så här:
 
 
Klicka på den för att få den i större format, kopierat receptetet från Emelies blogg.
 
 
 
Jag kommer snart och invaderar din frys igen, mamma! ;)
 
Nej, nu måste jag verkligen göra mig i ordning! Ha en mysig Fredagskväll allihopa!
 
Kram Liza
 

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-11-15 23:28:37

Vad gott det ser ut! måste testa :)

Postat av: Mami

Publicerad 2013-11-16 09:51:08

Ja, kom du med fler godsaker...din låda är nästan tom nu...tugg, tugg...

Postat av: Linda

Publicerad 2013-11-16 10:07:33

Oj, vilka saftiga bullar, och vilka fina formar!

Postat av: Axelina

Publicerad 2013-11-16 11:37:59

De såg ju helt gudomliga ut, dessa ska definitivt bakas!!

Postat av: Elena

Publicerad 2013-11-16 21:06:01

Är det alltså med såna formar man så fina och höga kakor?? Jag ska köpa såna formar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela