Duka julfint med servetter

Publicerad 2014-10-07 10:42:21 i Julpyssel,

 
Förra julen var min mans familj här på besök från Turkiet för första gången nånsin. Såklart tog jag min uppgift på största allvar och introducerade in dom till vår tokiga julanda!
 
En sak som är jätteviktigt för mig är juldukningen. Det finns inget finare än att sätta sig ner till ett dukat fint julbord med god mat och en lika fin dukning att vila ögonen på! Dom två går liksom ihopa! Jag brukar färgkoordinera, pynta med ljusslingor och annat dekorativbart på bordet. Att bara addera lite juliga sugrör och att vika servetterna lite fint kan göra jätte mycket för bjudningen! Jag hade även gjort namn-skyltar i vit lera vid varje plats. HÄR ser man hur jag gjorde dom.
 
Så här såg vår juldukning ut (ja, vi körde engångs-tallrikar som ni ser. Det finns annat roligt att göra än att diska när man är 15 personer :) )
 
Av tradition så är vi alltid hemma hos oss. Vi må bo litet men det är det fina med julen! Att samlas, umgås och trängas i juldagarna 3! :)
 
 
 
 
Så här viker man denna servett:
 
 
(klicka på bilden för att göra den större)
 
 
 
Kram Liza
 

Kommentarer

Postat av: victorias jul

Publicerad 2014-10-07 15:56:08

Vad fint. Fiffig servettvikning

Postat av: johanna

Publicerad 2014-10-07 16:25:49

Vad fint det var med servetterna! Jag tycker också juldukningen är väldigt viktigt, vi brukar ha olika teman varje år. :)

Postat av: minglittrigajul.blogg.se

Publicerad 2014-10-07 18:00:54

Jag älskar idén med servetterna!

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2014-10-09 10:00:15

Supersnyggt ju! Det är sådant där som jag aldrig vågar mig på, eftersom att jag är så fruktansvärt fumlig av mig. Men det där vore ju värt ett försök! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela