DIY presentpåse

Publicerad 2015-11-28 21:57:00 i Julpyssel,

 
Ikväll sitter jag och pysslar ihop lite gåvopåsar till en god väns advents-presenter. Ibland har ju klappar en riktig ful form och blir inte vackrare när man slår in dom. Därför kan man göra en fin liten påse att lägga dom i! Det är jätte enkelt och jag tänkte visa er hur jag gjort:
 
Mät först hur stor påse du vill ha. Pappret ska räcka runt hela present plus lite till.
 
 
Vik sedan kanterna så att dom möts i mitten och tejpa längs hela sidan:
 
 
Vik nu ena kortsidan en bit upp på påsen. Detta ska bli bottnen så vik så  långt upp som du vill att bottnen ska täcka.
 
 
Öppna upp bottnen och vik som på bilden:
 
 
Vik över dom två andra ändarna så att dom möts i mitten och tejpa:
 
 
Nu är påsen klar! Jag vill stänga påsen lite snyggt och kom på att man kunde slå hål i påsen med en hålslagare. Jag bara veck ner en bit av påsen och slog igenom hål längs hela kanten:
 
 
Sen träde jag presentsnören igenom hålen och fäste en liten numrerad lapp (som jag funnit på Ebay). 
 
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela