Kanelbullar på julbordet

Publicerad 2013-12-09 12:45:41 i Julbak&mat,

Det är så intressant det där om hur julbordet är så olika beroende på vem man går hem till! Att lussebullar är något de flesta har på bordet är nog självklart men att inte kanelbullar är det kom som en chock för mig. Det är något vi har varje år men när jag har pratat med vänner och bekanta så verkar vi vara dom enda som har det?
 
 
 
Efter att ha läst lite julbloggar nu så har jag märkt att många har kokosbollar till adventsfikan, detta är något vi aldrig har och jag skulle inte förknippa kokosbollar med jul. Rätt kul det där hur vi skapar våra egna traditioner!
 
Iaf, om någon är tokig precis som vi och äter kanelbullar till julfikan så har jag ett riktigt riktigt gott recept! Dom både ser väldigt saftiga ut och smakar väldigt gott med både kanel och vaniljsås i fyllningen!
 
 
 
För att inte behöva repetera så kan jag bara väldigt enkelt länka till recpetet HÄR (från förra årets julbak)
 
Äter någon av er också kanelbullar till jul eller är vi väldigt ensamma om det? :)
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: minglittrigajul.blogg.se

Publicerad 2013-12-09 14:03:43

Jag har faktiskt aldrig hört någon som har just kanelbullar till jul fikat, men varför inte?! Kanel är ju en typiskt jul smak :)

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2013-12-09 15:17:59

Nej, kanelbullar har vi aldrig haft till jul, däremot bakade min mamma gifflar med nötfyllning i till julafton när jag var liten. Lussebullarna åt vi till adventsfikan.

Postat av: Therese

Publicerad 2013-12-10 00:30:55

Jag tar alltid fram både kanelbullar och lussebullar =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela