Duka julfint

Publicerad 2012-12-20 13:00:00 i Julpyssel,

 
Jag har julafton hemma hos mig varje år. Då föräldrarna är skilda blir det så. Jag och systrarna hjälps åt med det mesta men då jag älskar att pyssla och dona, då pappa är gammal och inte är duktig i köket så blir det naturligt att ha julen hos oss. 
 
Jag försöker att ha ett tema för dukningen varje år. Förra året var det guld och i år tänkte jag ha vitt, rött och grönt blandat. 
 
Det finns så mkt smått man kan göra för att piffa till dukningen ytterligare!
 
 
 
Ta så julkulor och trä en liten ståltråd/ring igenom och pimpa till dricksglasen.
 
 
Man kan göra söta Tomte-servett-fångare med bara klister och några tygstumpar.
 
 
Man kan klippa ut snöflingor själv och sätta på glasen.
 
 
Julkulor som bordsplacering.
 
 
En sån här kan man göra rätt lätt själv med lite tyg och en symaskin.
 
 
 
 
Ett enkelt sätt att göra två bordsplaceringar.
 
Kram Liza
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela