Julen är kommen!

Publicerad 2012-12-23 13:04:00 i Om mig,

Nu drar jag iväg några timmar på jobb innan det skall hem till mamma och byta julklappar och julfika. Sen kör vi hem till min ena syster. Vi har en tradition att vi samlas hos en av mina systrar varje lille jul, spelar Bingo-lotto, gör kanelsnäckor och sover över. På Julaftons morgon samlas övriga familjen upp och äter en stor frukost tillsammans innan vi beger oss till vår lägenhet och firar Julafton. Vidare där sover systrarna över hos oss och vi pratar och myser fram till småtimmarna. Det blir alltid jul med dom i minst dagarna tre. Underbart!
 
Bingo Lotto-spel förra året
 
 
Åh, vad mysigt det ska bli! Detta behövs verkligen efter de gångna dagarnas tumult. Att bara vara samlad med familjen utan krav är nog det finaste som finns och faktiskt det enda som behövs. Julklapparna kommer ändå tillslut att öppnas och förbrukas, pengar är bara papper, och julmaten är liksom bara mat, men att samla familjen och bara vara tillsammans är magin med julen. Helt kravlöst och fint.
 
God Jul på er alla!
 
 
Kram från mig och mina systrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela