Rocky Road på mitt vis :)

Publicerad 2012-12-21 11:15:14 i Julbak&mat,

Ja, det blir mkt bakande på bloggen nu. Tycker det är perfekt att spara alla recept man gjort på ett och samma ställe för framtida jular. Det är ju trots allt det som tiden går till dessa sista dagar när jobbet är klart. Klapparna är ju klara, pyntningen och pysslet är gjort så det blir mest förberedelse inför den stora dagen nu framöver.
 
Jag gjorde Rocky Road på ett litet muns-bit-sätt. Det blev jätte bra och dom blev så himla söta! Goda som bara den också! Jag tycker att det är finare att ställa fram Rocky Roaden i små formar istället för att skära dom i rutor.
 
 
Receptet jag använde mig av är följande (blir ca 50 småformar)
 
200gram ljus Marabou
100gram mörk Marabou
50gram vit choklad
1,5msk Nutella
15-20st Dumle
0,5påse Maltesers
0,5påse kina-puffar
Ca 2dl salta nötter (jag tog Cashew och pistage)
1 näve mini marshmallows (eller vanliga som klippte itu)
 
Smält all choklad och blanda ner nutellan. Klicka chokladen halvfull i små formar. Skär varje dumle i två eller tre delar. Stick ner några nötter, tryck ner en Malteser, en bit Dumle, några kina-puffar och toppa med en Marshmallow. försök att få varje grej doppad i chokladen så att det fastnar och sitter bra när det torkar.
 
Låt torka och det är klart! :)
 


 
Kram Liza
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela