Min bästa julklapp

Publicerad 2012-11-19 10:36:00 i Om mig,

Min bästa julklapp genom tiderna fick jag år 1994 när jag var 11 år gammal.
 
 
 
Det var året då Lisa Marie Presley gifte sig med Michael Jackson, då Lejon Kungen var den största teckande filmen, Boys 2 men och Bryan Adams slog världen med storm, Bill Clinton var president för USA, man skulle ha knästrumpor till klänningen, rynkiga tubsockar till kjolen och batik-mönstret var coolt.
 
 
 
Det var också året då Beverly Hills 90210 var det största på tv´n och Lizas första crusch var ett faktum...
 
 
 
Backstreet boys och New Kids on the Block kunde slänga sig i väggen, nej, dom fångade aldrig hennes intresse. Inte så som Jamie Walters gjorde iaf <3
 
Han spelade två år i serien som Ray Pruit och jag älskade varje minut han var på skärmen. Jag spelade in varje avsnitt, spolade fram och tillbaka, pausade, klippte ut alla hans bilder ur OK och tapetserade väggen med och lyssnade sönder hans one hit wonder, Hold on från VHS'en (hade inte pengar att köpa hans singel)
 
Det var en snöig julafton och storebror hade varit väldans hemlighetsfull och mycket nöjd med sin julklapp till mig i flera veckor. Han räckte med stolta händer och en väldigt glad min över sin julklapp till mig och tillade:

- Liza, jag vet hur stökig och rörig du kan vara med dina saker. När du inte använder denna kan den stå i mitt rum så länge så du inte tappar bort den.
 
(Hmm, förstår inte aaaalls vad han menar :) )
 
Oj, vad kunde detta vara?
 
Jag slet upp pappret och där var Jamie Walters nya album med en stor plansch, signerad och allt till MIG! Det stod To Liza with love, Jamie Walters!!
 
Jag dog! Brorsan hade alltså köat i flera timmar på Triangeln i Malmö för att få hans skiva signerad till mig i julklapp! Jag drog fingrarna över hans autograph och inbillade mig att han säkert måste komma ihåg mitt namn, han har ju skrivit det och allt <3
 
 
Den Cd´n kan jag inte än idag göra mig av med. Det var den finaste julklappen jag fått. Min första crush hade bokstaverat mitt namn, till mig och finaste brorsan hade köat i 7 timmar för den <3
 
 
Mmm, för killar i instoppade vita t-shirts. haha
 
Ingen annan man i mitt liv kan komma nära den fina julklappen jag fick det året. Jag trodde länge att det en dag skulle bli jag och Jamie Walters. han visste ju vem jag var nu.
 
Ja och sen växte jag upp :)
 
Vilken är er finaste julklapp?
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Sannas Christmas

Publicerad 2012-11-19 15:38:45

Nej gud vad fint! Vilken snäll brorsa!

Hm, jag vet inte riktigt vilken som är min bästa julklapp. Jag kan ju vara väldigt tacksam för de dyra saker jag får nu när jag är äldre men jag har nog ingen speciell från när jag var yngre. Jag blev dock alltid sjukt glad för mina barbiedockor som jag fick (och önskade mig) hela tiden :)

Svar: Haha, känner igen det där! Man kunde liksom inte få för många av dom! :)
Three Of A kind

Postat av: Ninnie

Publicerad 2012-11-19 20:23:03

Oj...jag kommer ihåg den Cdn. Som han hade köat för den...lilla matte.

Svar: Ja, i flera timmar! Och han var så stolt! hihi
Three Of A kind

Postat av: Lillie - Mer Jul

Publicerad 2012-11-19 22:04:12

Haha vilken rolig berättelse :) Min bästa julklapp var nog när jag var 6-7 år och efter att vi öppnat alla julklappar den julaftonen så tar pappa med mig och min lillasyster in på kontoret där två GIGANTISKA paket står och väntar på oss. Det var varsin snowracer i alla möjliga neonfärger. Och oj så glada vi blev.

Svar: Men gud vilken kul present! Vad roligt att han väntade till efter att alla klappar var öppnade, det blir liksom en överraskning på överraskning! :D
Three Of A kind

Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Publicerad 2012-11-19 22:13:50

Men åhh vilken underbar berättelse :)

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-20 05:40:06

Åh GUD vilka nostalgiflashbacks jag fick nu. Vilka härliga tider det var på det tidiga 90-talet! En sådan schysst brorsa du har. :)

Min bästa julklapp, i alla fall från när jag var mindre, var nog Sindyhuset jag fick av morfar. Ena halvan var blå och den andra halvan var rosa och huset kunde fällas ihop som en väska. Eller så var det när jag fick Micro Machines, den som kunde fällas ihop till en verktygslåda och öppnas upp till San Francisco med Golden Gate-bron. Det var två sådana där julklappar som jag hade gått och drömt om och önskat mig så länge men inte trodde att jag skulle få.

Svar: Åh, dom är dom bästa julklapparna! Sådana man inte förväntar sig och inte heller blir ledsen om man inte får. Vilka fina presenter!
Three Of A kind

Postat av: Ninnie

Publicerad 2012-11-20 17:42:44

Läste inlägget riktigt noga nu här hemma. Kommer såväl ihåg cdn med Jamie Walters. Matte var stolt som en tupp när han berättade för mig att han köat i så många timmar bara för att få den signerad just till dig. Jag blev riktigt riktigt tårögd ska jag säga. Fina fina Matte...

Som sagt din nya blogg är JÄTTEFIN o det verkar som om du har ganska många besökare,
jultoka som du e...

Caner tycker väl att du e en riktig tok, men jag vet att han gillar det vita som ibland faller ner från himlen vid denna årstiden!!!

Puss o kram / Mami

Svar: Tack mams! Du vet ju vilken jultok jag är, haha. Caner vet inte heller bättre då han aldrig firat jul förut men jag hörde lite suckar då och då när jag började julpyssla i Oktober, till och med HAN fattade att det är lite VÄL tidigt, haha!

Puss!!
Three Of A kind

Postat av: Thompa

Publicerad 2012-11-20 20:05:30

En av de bättre julklapparna för mig är en praktisk sak, en Soda Stream, som jag fick av min sambos barn.

Svar: Ja, men det måste ju vara den mest perfekta julklappen! En som man använder varje dag och alltid har behov av! :)
Three Of A kind

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela