Snart är det lagligt att jula :)

Publicerad 2012-11-01 09:46:53 i Om mig,

Åh, äntligen blev det November! Nu kan man snart jula till det på riktigt! Idag ska jag skriva ner alla projekt jag har att göra och all bakning så att inget glöms. Det blir en riktigt myshelg denna kommande helg!

Alla systrar med respektive ska ut och äta imorgon och sen gå på bio, på Lördag ska vi alla åka till Ullared och tråna över julsaker och på Söndag fyller systrarna år och det blir det födelsedags-fika hos oss! Jag tänkte prova några jul-kakor då, ett perfekt tillfälle! Jag tänkte prova att göra Juliga dumle-kakor, hallongrottor och brownies!
 
 
Varje jul har vi en tradition att varje syster håller i en adventsfika (vi är tre systrar). Det är alltid lika mysigt! Ett perfekt tillfälle att träffas, mysa, planera julen och äta gott! Här har vi en av våra gatherings från förra julen när vi träffades hos min ena syster och bland annat tittade på Ensam Hemma :)
 
 
Längtar! Nu får julen gärna smyga in!
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Axelina

Publicerad 2012-11-01 11:00:55

Ja men visst är det underbart! Att inte längre behöva gå runt och smygjula, vilket jag har gjort väldigt länge haha! Så mysigt med adventsfika, när mina syskon blir äldre och flyttar hemifrån ska jag definitivt införa detta!

Svar: Ja, folk suckar ju bara runt en när man pratar om julen, men snart snart är det minsann dags att börja! :D
Three Of A kind

Postat av: Erica AKA tomtens dotter

Publicerad 2012-11-01 11:16:13

Måste tipsa om brownies som jag bakade förra året, med pepparkaksdeg :-) http://tomtensdotter.se/2011/december/gingerbread-brownies.html

Svar: Åh, tack för tipset! hur gott låter inte det? :D Det ska jag prova!!
Three Of A kind

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela