En liten presentation

Publicerad 2012-10-04 19:56:00 i Om mig,

 
Jag tänkte bara köra en liten snabb presentation av mig. Jag är ju ny på julbloggar.se men jag har läst alla era bloggar i några år. Det är så kul att se att ni kommer tillbaka alla år och delar med er av era tips!

Jag heter Liza, bor i Malmö med min fina man. Jag är 29år och total dyrkar julen! Vet faktiskt inte varför eller hur det blev så. Barndomsjularna var alltid perfekta och det spelades, glittrades och lyste i varje vrå i vårt hem (kanske lite för mkt när jag tänker efter idag :) ) Vi är en stor och tokig familj med 6 syskon så det blev aldrig en lugn stund på juldagarna. Jag antar att den känslan började i unga år. Julmånaden var den mysigaste och varmaste tiden på hela året.
 
Redan som liten förvandlade jag mitt rum till ett tomteland. Det tejpades (till mammas suckar) upp ljusslingor över allt i hela rummet, på väggar, runt garderoben och runt sängen. Min tvbänk blev ett tomteland med en stor lysande kyrka i mitten, ett kilo bomull på marken och en massa stickade tomtar runt om. Jag klistrade på handklippta tomteluvor i papp och satte på alla mina tuffa (?) planscher (ja, ni hör ju hur tokig jag var) och jag började på pianolektioner enbart för att lära mig att spela jullåtar.
 
Som tur är har jag lugnat mig med åren, det blir inga tomteland längre, inget bomull på tvbänken och ljusslingorna hänger bara i granen men längtan och kärleken över denna tid på året är fortfarande lika stark.
 
Jag träffade min man i Turkiet för fem år sedan och för ca 2år sedan flyttade han till Sverige. Utan att veta kulturen och språket kastades han in i det nya livet. Jag håller på att omvandla honom, sakta men säkert. Han vet ju inte vad normalt är när det kommer till julfirande och så jultokig som jag är, är ju aaaalla :) 
 
Med denna blogg tänkte jag tipsa på pyssel, mat, bak och delge min syn på julen och skriva ut den längtan till December månad som jag bär.
 
Kram Liza
 
 
En bild på min syster och mig från förra julen.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-10-04 20:47:38

Hej! Elin heter jag, är också ny med en julblogg (försöker få min blogg registrerad på julbloggar.se men inget har hänt ännu) :(

Hittade faktiskt inte julbloggar.se först i år, blev jätteglad när jag hittade sidan, trodde knappt att det fanns andra som jag - haha :D
Jag har ju jul i 3-4 månader om året, älskar julen!

Jag sätter upp dig på min bloglovin-sida där jag följer ett gäng andra julbloggar också :)

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2012-10-04 21:12:41

Välkommen till julbloggarnas värld! :)

Postat av: Helly

Publicerad 2012-10-04 22:45:12

Hej Liza! Vilken supertrevlig presentation av dig. Så borde vi alla göra. Härligt att läsa om dina barndomsjular, så där lite lagom galet ;) Tycker du ska fortsätta så.
Ska bli kul att följa dig i vinter och jul.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela