Granen står så grön och grann i stugan!

Publicerad 2013-12-07 14:10:30 i Om mig,

Vi hade en riktigt mysig kväll igår, jag och Caner. Sven styrde och ställde utanför (det var verkligen orkan idag med) så vi beslöt oss för att jula till det riktigt och klädde granen! Mitt i allt stök såg vi att det började snöa utanför och det blev genast så mycket finare att klä granen i den stunden.
 
 
 
Jag har varit riktigt depp över granen detta år då mannen är hyper-allergisk mot granar (ja, han har nog inte blivit riktigt härdad än mot alla Sveriges baselusker) och förra året hade jag tydligen lovat att vi skulle köpa en fuskgran (kommer jag inte alls ihåg, ville nog bara avsluta samtalet då :) ) så att han kan andas fritt hela December. Dock är jag allergisk mot fejkgranar (ja, men nästan iaf) och hatar verkligen granar som ser plastiga ut. Jag fick för mig att jag ville investera i en riktigt fin plastgran då som ser verklighetstrogen ut men sparar det nog till nästa år då dom går på minst 1000kr :/ Detta år har vi annat att lägga pengarna på med alla julklappar, svärfamiljen som ska komma på besöka osv. 
 
När mannen kom hem från jobbet igår (han jobbar på ett återvinningsvaruhus som nog lättast kan liknas med en enorm loppmarknad där allt är secondhand) hade han med sig en enorm plastgran han fått tag på där. Vid första anblicken tyckte jag verkligen inte om den med sina pappersremsor till grenar (ja, jag ville verkligen ha en riktigt som ni hör :) ) och gick motvilligt med på att behålla den då jag vet att han verkligen inte kan andas med en riktigt gran hemma.
 
Helt oväntat kom jag till att älska denna gran när vi var klara! Den blev så himla fin och ståtlig! Den är verkligen mycket hörgre än de tidigare vi brukar ha hemma i vår lilla etta, men det gör inget! Mer jul i hemmet bara, kan ju inte gå fel liksom! Den blev verkligen så stor, fyllig och fin som jag drömde om!
 
Alla prydnader går i vitt, vitt och vitt precis som vårt övriga lilla hem! Ett litet tips för att fylla granen lite ytterligare är att ta bort alla fula tunna snörena på kulorna och istället knyta sidenband med rosett på! Det fyller verkligen granen och ser himla mysigt ut på plats! Jag gjorde det med alla våra prydnader och det gjorde väldigt mycket! Mycket av det i granen är saker jag själv pysslat ihopa och det gör ju att den känns lite varmare i hjärtat.
 
Glaskulor från Panduro Hobby som jag fyllt med fejksnö

Glaskulor från Panduro Hobby som jag fyllt med julsånger. HÄR kan ni se hur jag gjorde dom.
 
Glaskulor från Panduro Hobby som jag fyllde med snöflingor. HÄR kan ni se hur jag gjorde dom. 

Kulan till vänster pysslade jag ihop förra året med hjälp av hushållspapper, klister och frigolitbollar. HÄR kan ni se hur jag gjorde dom.
 
 
 
Jag hade köpt en liten påse med vita små små julkulor förra året på loppis men tyckte på plats att dom såg lite mesiga ut, men med en stor rosett av tjockt sidenband blev dom jätte fina!
 

Älskar verkligen granen under julen, den är liksom pricken över i:et. Det bli så varmt och mysigt och förgyller hemmet så!
 
När vi var klara gick vi en liten promenad i den lilla snön som då fallit. Det var verkligen en mysig kväll med både snö, storm och en gran att pryda under en och samma timme (ja, sen regnade det och snön försvann :) )
 
Kärleksklotter på bilarna
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: AMANDAS JUL

Publicerad 2013-12-07 14:22:33

Jättefin gran! Och supersnygga dekorationer :)

Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Publicerad 2013-12-07 16:34:32

Va mysigt att det började snöa när det klädde granen, kan tänka mig att ni fick en massa julkänslor. Granen blev verkligen jätte fin! Och smart idé med banden :)

Postat av: Julia

Publicerad 2013-12-08 11:45:03

så himla söta! :D

Postat av: Annas Strålande Jul

Publicerad 2013-12-08 15:47:52

Så fint du har pyntat! Jättemysiga och stämningsfulla bilder! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela