Julbordsplanering

Publicerad 2013-12-17 21:24:56 i Julpyssel,

 
 
Nu är det minsann inte långt kvar till Julafton! Jag är rätt lugn och har faktiskt förberett det mesta och kan i lugnan ro invänta den fina dagen. På Torsdag anländer ju svärfamiljen från Turkiet så det känns skönt att inte behöva stressa runt när dom väl är här.
 
 
Ikväll spånade jag lite på hur julbordet ska se ut och jag har småpysslat lite med servetter och bordsplaceringar. Kan inte visa dom här då familjen läser bloggen, tycker det är mysigast när dom får se helheten på jul istället!
 
Det jag kan visa är centerpieces-grupperna som ska stå på bordet när vi äter. Jag gjorde lite frostade glasburkar och flaskor i tre set (likadana) som ska pryda bordet. Pysslet är egentligen barnsligt enkelt och behöver nog inte förklaras. Smeta klister runt burken och rulla det i snöflakes :)
 
 
 
 
Jag tycker att setet blev himla fint och juligt! Kanske att jag pryder dom med lite band runt om för att piffa ytterligare. De små flaskorna är köpta på Rusta för en tia styck och de andra är tomma oliv- och jalapenjo-burkar :) Man tar vad man haver!
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: minglittrigajul.blogg.se

Publicerad 2013-12-18 08:52:32

Men ååh, tänk om en annan kunde ha sån fantasi, då det enkla blir så otroligt snyggt!

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2013-12-18 10:01:23

Riktigt fint blev det! Och vad kul att det var så enkelt - då kanske till och med jag skulle kunna ge det ett försök :)

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-12-18 10:18:36

Så smart och fint!
svar: Ja det var riktigt gott faktiskt :D Brukar inte tjuvstarta julbordet men detta år blev det visst så :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela