Jultårta

Publicerad 2013-12-08 11:04:44 i Julbak&mat,

Jag söker runt på lite inspiration för jultårta. Detta år tänkte jag göra en jultårta och jag vet redan hur den ska smaka och vad som ska ingå. Men det roligaste är ju helt klart att pynta den! Herregud, vilka tårtor somliga kan skapa! Helt otroligt! Jag hade inte haft hjärta att äta upp den bara, haha. 
 
Mer julstämning än så kan man nog inte få av en tårta!
 
 
Ikväll blir det pepparkakshus-verkstad hos syster och adventsmys till julkalender. Julstämningskänslorna är idag på topp!
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: Julpussar

Publicerad 2013-12-08 14:23:39

Vilka söta tårtor! Håller helt med dig, jag hade inte haft hjärna att sätta tårtspaden i någon av dem!
Men jag blev allt lite nyfiken, vad är det för smaker du tänkte ha i din jultårta..?

Svar: Jag har velat så himla länge då jag vill göra en tårta med julsmaker! Men tror inte att pepparkaka är så gott i tårta och vad skulle jag då fylla den med? Tror att jag kör safe med chokladbottnar, geisha-fluff och apelsinmousse. Inbillar mig att choklad och apelsin är liiite juligt, haha. Apelsinnejlikor (apelsinmousse) och praliner (gjorda av choklad = bottnarna och chokladmoussen) är ju juligt! :P
Three Of A kind

Postat av: Annas Strålande Jul

Publicerad 2013-12-08 15:46:45

Åh den översta är ju verkligen som en juldröm. Såå fin! Jag skulle nog inte vilja äta upp den heller, just för att den är så fin, hehe. Ska bli kul att se hur ditt slutresultat blir!

Sv: Tack så hemskt mycket för så fin kommentar om mina bilder! :D

Postat av: johanna

Publicerad 2013-12-08 19:20:54

Men ÅH vilka söta!

Postat av: Julpussar

Publicerad 2013-12-08 23:18:40

Choklad och apelsin låter jättegott och klart det är juligt! Ska bli kul att få se och läsa om resultatet sen!

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2013-12-09 09:44:15

De där var inte lite ståtliga! Herre gud vad fina de var :)

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-12-17 16:18:05

Hjälp så fina! Om man ändå hade orken att pyssla med det där :D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela