The Nutcracker

Publicerad 2013-12-15 20:54:12 i Allmänt,

Tredje Advent. Oj, himmel, vad tiden går fort nu. Det är nästan som att jag vill stanna tiden lite och bara njuta av julen som faktiskt är här precis just nu. Detta år har vi har julmyst som aldrig förr jag och familjen. Caner och jag äter frukost till jul-ljusen och julmusiken varje morgon klockan 7, granen är så där underbart fin och ståtlig som bara en gran kan vara och paketen är alldeles strax inpackade och klara. Nu väntar man bara på självaste Julafton, den underbaraste och varmaste dagen vi har i familjen. 
 
 
 
Torsdag kommer det finaste besöket som rest från långt ner i Europa, nämligen svärfamiljen från Turkiet. Tänk att faktiskt för första gången få ha hela den stora familjen samlade under ett och samma tak. Helt underbart.
 
Idag är det som ni alla vet, Tredje Advent och näst sista ljuset är tänt. Som alla andra adventer så blev det ett mysbesök hos min andra syster och sambo. Det måste vara den bästa traditionen vi skapat. Efter att ha sovit helt för länge denna helg (och är ändå så himla trött) så var det hur fint som helst att samla familjen och fira den nästa sista ljus-dagen. Vi åt lussekattor, kladdkaka och drack julmust som man bör en dag som denna. Kvällen toppades med den bästa jultecknade-filmen som finns, nämligen The Nutcracker. Vet inte hur många jular jag och systrarna har sett denna tecknade-film. Den är magisk och otroligt julig. Det måste dock vara original-versionen från 1990 annars är den inte lika fin.
 
 
 
Nu ska jag nog bädda ner mig snart igen och se om jag kan råda bot på min hemska trötthet. 
 
Trevlig Söndag och ha en riktigt mysig Advent allihop!
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-12-17 20:54:15

Vilken mysig bild

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela