Gran av golvlister!

Publicerad 2013-11-14 09:13:00 i Julpyssel,

Ja, om det inte är gammalt golv jag gör granar av så är det överblivna golv-lister, haha! Man får ju ta det man har hemma när man är i pyssel-tagen!
 

 
 
 
Vi la ju som jag nämnt innan nytt golv i köket för ett tag sedab och som alltid får man ju en del virke över (som jag har problem med att slänga, tänk om skulle komma att behöva det nångång :) ) Vi hade några meter golvlister över och dom var passande nog vita så jag slapp måla dom! Golvlister finns på tex Bauhaus eller som i vårt fall K-Rauta för ca 50kr/ 3 meter.
 
Jag mätte ut dom längder jag vill ha, sågade dom, målade ändarna, la några små stumpar mellan plankorna för att få upp höjden, limmade ihop alltsammans med riktigt trälim och satte lite värmeljus på!
 
Det blir en hel del längder. Tog varje längd 2 ggr och la dom sedan kors och tvärs.
 
Är så himla nöjd! Dock tycker mannen här hemma att jag blir tokigare och tokigare för varje jul som går, haha. Men det är ju så kul att julpyssla!
 
 

 
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2013-11-14 10:36:39

Hur sjuttsingen kommer du på allt? Gud vad snyggt det blev! :D

Postat av: camillavictoria

Publicerad 2013-11-14 11:55:12

Vad fint!! En sån måste jag också göra!! Jättebra ide ju.

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2013-11-14 13:20:30

Men wow, vilka idéer du har! Snyggt!!

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-11-14 18:05:51

svar: ja jag också! Har man väl tagit en kopp så tar man gärna en till när den är slut :D

Postat av: Mami

Publicerad 2013-11-14 18:45:43

Asså...var får du alla ideér ifrå? Blev ju så himla fint.

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2013-11-14 20:53:57

Verkligen jättefint, den får du ta patent på!

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2013-11-14 20:54:49

Verkligen fint, mina kommentarer verkar inte komma fram hos dig.. men jag testar igen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela