Substitut för riktigt gran

Publicerad 2013-11-01 07:49:47 i Blandad jul,

Ja, är det något jag aldrig skulle ersätta i vårt juliga hem på julen så är det granen! Den är det som gör julen och ger det där lilla extra glimmande ljuset i hemmet. Det finns ingen bättre doft än riktigt gran. 
 
Jag älskar juliga kalla mornar när jag i mörkret tassar fram till granen och tänder den och sätter mig med datorn i knät och ser på morgonens avsnitt av julkalendern med en kopp julte i handen. Magiskt.
 
Men det finns en hel del man kan göra och pyssla ihop ifall man inte känner för att ha en riktigt gran i stugan! Vissa av dom är riktigt fina påhitt och jag har faktiskt lagt till några av dom i min pyssel-lista! Inte istället för gran då såklart, men i mindre format! Ni ska få se!
 
 
Nej, inget slår den hederliga granen! Men det bevisar ju att man kan göra allt juligt!
 
Kram Liza
 
 
 

Kommentarer

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2013-11-01 08:31:02

Gillade den med ljusslingan! Mycket häftiga grejer man kan göra med lite fantasi egentligen :D

svar: det var såååå gott :D

Postat av: Jennifer

Publicerad 2013-11-01 08:44:11

Aaaaa Liza, visste inte att du hade en julblogg - såååå roligt! Jag älskar också julen men är inte i närheten av så påhittig som du (jag önskar jag var) skapade också en "jul" blogg som fick nån enstaka jul inlägg förra året men inte i närheten (igen) som denna haha. Lägger till denna direkt på bloglovin. KRAM/Jennifer.

Svar: Jennifer!! Har du också en julblogg?? Vad kul, haha! Vad världen är liten! Så otippat att vi är två jultokar med turkmän, hihi! Inget slår Disney på julen! (eller andra månader av året) :D Lägger till din blogg med!! Du är ju jätte pysslig! Har sett så mkt fint på Facebook! Nu får vi faktiskt ta och träffas snart tycker jag! Hade varit jätte trevligt! Killarna har träffats själva så det räcker :) Kram!!
Three Of A kind

Postat av: Lisas Vinterland

Publicerad 2013-11-01 22:24:03

Vad cool inspiration!! :) Granen är A och O. Testade plast ett år, men näääe, jag saknade en äkta SÅ mycket den julen! Ska försöka nyttja även den vita plastgranen i år, men den får stå på övervåningen!!

Postat av: Jennifer

Publicerad 2013-11-02 12:33:51

Ja visst är världen liten hihi. Jag tycker med vi får träffas snart, en julmiddag på en turkrestaurang? Haha! Egentligen hade jag en annan blogg förr som jag var tvungen att stänga ner och då kom jag inte på ett passande namn för min nya så då fick det bli som det blev. Men har INGEN aning om hur jag får den fin med bilder osv, kanske du kan hjälpa mig en vacker dag =) STOR KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela