Underbara jul

Publicerad 2013-11-13 14:53:00 i Om mig,

Nu tycker jag nästan att tiden går lite för snabbt. Är så rädd att julen ska springa iväg lika snabbt som hösten har! Det bästa vore ju om man kunde stanna eller i alla fal sakta ner tiden nu, låta det gå lite i slowmotion så att man har tid att andas, njuta, pyssla och mysa till max utan att behöva vara rädd för att dagarna och timmarna ska hinna ta slut innan man är klar...
 
 
 
Min mans familjs visum blev i dagarna beviljat (dom bor och kommer ifrån Turkiet) och nu är det bara biljetterna dom ska köpa! Så underbart att ha alla samlade en jul, den första julen. Det kommer bli så himla fint att visa dom det lilla liv jag och min man byggt upp här i Sverige. Att få presentera dom för mamma och hennes man samt för pappa. Att få dela våra underbara 24-timmars-tre-juldagar jag och mina systrar byggt upp under åren tillsammans med hans familj. Att få introducera dom för julen är ett uppdrag jag tar på fullaste allvar och jag har en känsla av att denna jul kommer bli en av dom finaste.
 
Här är vi alla samlade i Turkiet, min familj och Caners familj <3
 
 
Julklapparna är sedan ett bra tag helt klara och väntar bara på att få packas in, det sparar jag dock till December under julstjärnan och julmusiken.  Jag är väldans nöjd med alla julklapparna för i år! Jag tycker att jag prickat in helt perfekt till alla! Dock har vi mannens sida kvar då vi ju inte visste helt säkert ifall visumet blev beviljat eller ej. Får julspana lite i London nästa vecka!
 
Ja, vad jag ville med detta svammel är inte helt klart... Ville bara stanna i någon sekund, ta in julkänslorna som snart svämmar över och andas in längtan. Om bara någon vecka börjar den underbaraste månaden på året.
 
Julmånaden, December!
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Publicerad 2013-11-13 16:04:21

Håller helt med dig, dagarna går alldeles för fort. Man har så många idéer om allt och vill hinna med det också. Stanna upp och andas lite vore inte helt fel!

Va kul för er förresten, med att allt har gått bra med alla visum, så kul att ni får fira tillsammans allihop!

Postat av: Wiola

Publicerad 2013-11-13 18:34:33

Åh vad mysigt :) Tror nog att du tar vara på julen extra mycket genom denna blogg också, blir helt varm i hjärtat av all jul :)

Svar: Ja, jag försöker kapsla in all min julkänsla i denna lilla blogg! Vad kul att se att du hänger med på denna blogg också, hihi!
Three Of A kind

Postat av: Bea

Publicerad 2013-11-14 10:54:44

Vad fint! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela