Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?

Publicerad 2013-11-26 10:35:00 i Om mig,

 Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är julpyntardag, hurra, hurra, hurra! (måste sjungas med Lotta på Bråkmakargatans-melodi, annars bir det knäppt att läsa :) )
 
 
 
Idag är jag ledig, och det innebär att jag äntligen har tid att ta in julen i vårt lilla hem! Lite tidigare än vanliga år, men för sjutton! Julen är så kort ändå! 
 
Jag har valt att gå all in redan nu med allt här hemma, varför spara på krutet när julen faktiskt är om mindre än en månad? Å andra sidan så är jag en sån som längtar ihjäl mig till julen för att sedan när juldagarna är över packa ner det snabbt som attans igen! Vet inte varför, men får liksom en liten avsmak till julen när den är över och vill bara städa bort det. Å andra sidan så börjar jag jula redan i September kort är inte julen för mig! :)
 
Dagen till ära har jag dragit på mig mina julfynd från London, måste ju matcha dagens aktiviteter! Älskar min ugly christmas sweater (som inte är ett dugg ugly enligt mig) och mina tomte-slippers!
 
 
 
Innan det är dags att tomte-svettas så får jag ju bygga upp energin likt en riktig tomte med julgröt, kanel-knäcke (som min syster presenterat för mig, dom är så goda!) och en clementin!
 
 
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela