En liten presentation

Publicerad 2013-10-17 14:38:00 i Om mig,

Jag skrev ju en presentation förra året HÄR men då det kommit nya läsare detta året så tänkte jag skriva en kort liten presentation av mig igen! Läs gärna mina förra presentation om ni vill veta mer :)
 
 
 
Mitt namn är Liza, jag är nu 30år och bor med min man i vår lilla etta mitt i Malmö. Min man som kommer från Turkiet hade aldrig firat jul förr när vi träffades för 6 år sedan så det var ju liksom min skyldighet att uppfostra in honom i den rätta andan, juleandan :)
 
Efter nu lite mer än tre år här i Sverige har han helt fattat galoppen om vad julen innebär och han har kommit till att älska julmånaderna (plural :) ) Han tycker nog att jag är lite tokig men han låter mig ha det och längtar själv tills att alla juleljus ska upp.
 
De första åren ville han inte ta ner ljusstakarna och stjärnorna, dom kunde man ju ha året runt och tyckte att granen kunde stå hela våren, det gjorde ju så mycket för hemmet. Men han hade ju inte riktigt fattat det där med julen och jag förlåter honom för det idag :) Idag har han greppat datumen och månaderna mer och börjar prata om julen redan i Oktober (lite sent enligt mig men han är ju bara barnet än i julvärlden, det kommer) och nu är det han som köper hem julmusten och pepparkakorna och planerar årets julbord. Ja, jag tar åt mig äran att konvertera in ännu en tok i vår julanda!
 
Min familj är stor med 100syskon (vi låter iallafall som det när vi alla samlas men om vi ska vara ärliga är vi 4 bröder och 3 systrar) Min pappa har sedan jag föddes älskat allt som spelas, blinkas, snurras och dansas och under mina barndoms år förvandlades vårt hem till ett tomteland utan dess like! Pappa kan nog ta åt sig äran (märk ordet) till att ännu en jultok växte upp och det är ju min skyldighet att föra detta vidare.
 
Då mina föräldrar är skilda så blir julen alltid gånger två för oss, dubbelt av härligheten! :D Ena julen hos mamma med hennes världsberömda danska frikadeller som bara hon kan göra och ena hemma hos oss med pappa <3 
 
Mina systrar älskar julen precis som jag och vi har 2 månader av 100 traditioner att trycka in under julen tillsammans. Vi har en advent var att planera hemma hos sig där hela familjen samlas och myser, vi har pepparkaks-kvällar, pyssel-dagar och bak-helger. Det går liksom inte att få in för mycket jul!
 
Ja, jag vilken underbar tradition vi kommer att föra vidare till våra barn och våra jular tillsammans kommer då bara att bli större och större och mer underbara för varje år och generation som kommer!
 
Kram Liza
 
 
 
Iof en bild på min lillasyster för si så där 20 år sedan men då det var jag som spökade ut dom varje år så känner jag att det var en passande bild till inlägget :)

Kommentarer

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2013-10-17 16:02:10

Haha, låter härligt med att lära pojkvännen om julen, snart är han lika fast som dig, jag lovar ;)

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-10-17 20:49:58

Vilken underbar bild på er. Kul att få lära maken hur man firar julen

Postat av: N&N julblogg

Publicerad 2013-10-17 23:20:41

Hej, vi har alldeles just startat upp vår julblogg, vi är två tjejer som bara älskar allt med julen. Vi hoppas du gärna vill kolla in vår blogg och lämna en komentar. Vi har ett inlägg med en fråga, som du gärna får besvara, vore kul och se hur just du svarar.
Härlig julblogg du har föresten.. Kram!

Postat av: Lisas Vinterland (nu på blo.gg)

Publicerad 2013-10-21 15:25:22

Nej vad snyggt!! Vill också göra :)

Postat av: Lisas Vinterland (nu på blo.gg)

Publicerad 2013-10-21 15:25:53

(kommentaren hamnade fel - menade såklart jultalvan du gjort!! :D)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela