Julbaks-leverans!

Publicerad 2013-10-04 12:49:02 i Julbak&mat,

Idag fick jag min efterlängtade leverans från Strössel&Annat inför julbaket! Iof rätt tidigt men man måste ju öva innan! Systrarnas födesledag närmar sig och det är ju en perfekt anledning att öva :)
 
 
 
Jag gjorde en beställning på bl.a fondant, juligt strössel, transfer-sheets att göra mönster på choklad med, grön chokladfärg, tårtskivor och lite olika pasta-färger. Vill bara sätta igång nu! Men får hålla mig i kragen lite... Det är ju för tusen bara Oktober!
 
Jag rekommenderar verkligen Strösse&Annat! Man får sin leverans i rekordfart! Jag gjorde beställningen i Måndagseftermiddag och fick ett sms på förmiddagen i Onsdags! Sen för oss som bor i Malmö så får man det fraktfritt om man hämtar det i deras lilla tårt-affär vid Nobeltorget! För mig som bor så nära är det helt perfekt och sparade mycket på frakten! :)
 


Älskar deras chokladfärg! Jag använde deras röda chokladfärg förra året till mina Tomteluva-cupcakes och färgen blir verkligen så jätte intensiv och täckande! En påse räcker bra till ca 180gram vitchoklad (tog Marabous vintervit och den är ju just 180gram) om man vill ha en riktigt intensiv-färg!
 
(Bild från förra årets cupcakes)
 
 
 





Perfekt namn på pastafärgen! :)
 
Har använt denna röda färg en gång tidigare när jag hade fest med Amerikansk-tema och fondanten/marsipanen blir verkligen juligt röd!
 
 
Längtar tills jag kan börja baka! :D
 
Kram Liza
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2013-10-04 14:18:52

Spännande att få se vad du göra med dessa saker

Postat av: Emmas Jul

Publicerad 2013-10-04 15:23:09

Vad rolig leverans, nu blir man sugen på att baka.

Jag bor ju ganska nära malmö (eller ja, 7 mil) Så det blir nog att kika in där!

Postat av: Nilli

Publicerad 2013-10-04 19:37:31

Oh vad kul! Jag köpte ett stort paket från Strössel & Annat förra året, så vi får se om det blir nåt i år... De har verkligen ett fantastiskt utbud! Det ska bli spännande att se vad allt kommer användas till!

Postat av: Kirsi

Publicerad 2013-10-05 07:35:31

Pasta färgerna är verkligen bra. Jag använder dom alltid till bakning. Grädden blir inte blöt och man får riktigt intensiva färger.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela