Andra advent och pysselkväll

Publicerad 2014-12-07 20:58:00 i Om mig,

Hej alla fina!
 
Jag har varit så himla frånvarande denna jul och höst och är så himla ledsen för alla pysselplaner och julstämning jag ville skicka genom bloggen som gick i stöpet. Denna renovering vi gått igenom de gångna 3 månaderna har varit lång, deprimerande och grå. Stundtals kändes det som att den aldrig skulle bli klar och efter att ha bott i ett världskrig i så många månader så är det så himla pepp att vi äntligen är klara!
 
Tyvärr, fick julen ta stryk detta år men då vi hade en etta (ja, nu har vi ju faktiskt gjort den till en tvåa!) och inte hade någon möjlighet att värja oss från kaoset som uppstod här så fanns det verkligen ingen fysisk plats för varken julstämning eller pyssel. Vi har till och med varit utan kök i 2 månader så bakning fanns inte ens på kartan då vi själva levde på utemat på tok för länge. Nu, ja, alldeles NU är lägenheten klar och allt slit vi gått igenom är så värt det! Älskar vårt lilla bo och kommer trycka in så mycket julstämning jag bara kan dessa sista veckor! Hoppas att någon följer med mig nån vecka till och nästa år, ja, då har jag fortfarande kvar listan på all julpyssel jag inte hann med i år!
 
 
 
Granen är uppe, ljusen är tända och jag och systrarna har precis haft en väldigt fin advents-Söndag som bestod av julpyssel och julgott! Recepten kommer imorgon och jag kan lova att det blev gott! Det är liksom en helt ny värld för mig att faktiskt ha en el-ugn som man kan baka i istället för den gamla gasen jag levt med i över 10 år!
 
Jag börjar med lite bilder från vår fina gran och lägenhet så återkommer jag mer imorgon!
 


 
 
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Anna (enoka)

Publicerad 2014-12-07 21:20:49

Jag är ALLTID KVAR och WAWWWW SÅ FINT, vilket jobb ni gjort😱😱😱. Ser fantastisk ut o ser fram emot att se mer. Grattis till er och glad 2 advent. STOR KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela