Pepparkaks-biscotti på dan´ före dan´ före dopparedan´

Publicerad 2015-12-22 19:01:00 i Julbak&mat,

 
Ja, det har tyvärr inte blivit så hemskt mycket julbloggande nu i December. Tiden har liksom inte räckt till. Decembermånad är ju till för att mysa, pyssla, baka, umgås och ha det gott. Då har bloggen tyvärr fått lida.
 
Nu är det dan före dan före doppardan. Det är ju galet var tiden gått snabbt! Det var ju som igår November var här. Min December har spenderats mest med att umgås med mina underbara vänner, min fina familj och med en B-uppsats hängande över huvudet. Skämt åsido, är det något jag kan så är det planera! Jag har trots uppsatsen kunnat både julbaka, förebereda julbordet och umgås med de bästa i mitt liv. 
 
Igår var jag och systrarna och julhandlade maten och idag har jag förberett en hel del av det. Jag provade även att baka pepparkaksbiscotti för första gången. Dom blev ju himlans goda! Faktiskt mycket godare än pepparkakor!
 
 
 
Så här gjorde jag dom:
 
 
 
Jag ringlade lite vitchoklad över mina efter att dom svalnat.
 
Imorgon är det lillejul och då ska vi hem till syster och spela Bingolotto som vanligt. Lotterna är redo och Caner har lovat att han tog den lotten med bilen på! Ja, det får vi väl allt se :)
 
Julklapparna är i princip redo nu och jag ser fram emot jul i dagarna tre med min familj! Middag och Bingolotto imorgon hos syster, sleepover med julfrukost och julafton på torsdag och sist  julmys hos mamma på Fredag! 
 
Caner satte mig precis i uppdrag att finna en film att se ikväll. Hehe, visst kan jag det! Han är inte så förtjust i julfilmer men hey, är det jul så är det! A Christmas Carol (Disney version) väntar nu!
 
 
 
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2015-12-23 14:53:46

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-22 20:52:38

Hej Liza! kör ni fortf spelningar med soul attic? Med vänlig hälsning, Roy

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-22 20:52:39

Hej Liza! kör ni fortf spelningar med soul attic? Med vänlig hälsning, Roy

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-22 20:54:25

J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela