DIY juliga dricks-glas

Publicerad 2015-11-08 10:35:30 i Julpyssel,

 
 
Jag och Caner var på Ikea häromdagen och självklart kan man ju inte gå tomhänt därifrån. Det blev bland annat lite julklappspapper och presentsnöre samt lite annat för hemmet. När jag var där inne fick jag en idé att göra egna juliga dricksglas till julbordet. Jag packade på mig ett sex-pack glas för 39kr och tillsammans med en porslinspenna jag hade hemma (finns på Panduro Hobby för 49kr) så pyntade jag glasen lite!
 
 
Man kan ju skapa precis hur mycket som helst och även skriva ut bilder som mall att teckna efter. Jag ville dock ha utseendet lite hemmagjort så det blev en enkel ringlande gran på varje glas. En mettalic-penna hade nog varit fint det med! Kanske silver eller guld? Nu ska glasen bara härda i 4 timmar och sen in i ugnen på 160grader i 1,5 timme, sen är dom klara att använda! 
 
 
 
 
Nu fattas ju bara tallrikar för att göra servisen komplett. Ja, det får jag nog lägga till på min to-do-list :)
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Emma & Amanda

Publicerad 2015-11-08 11:53:29

Alltid imponerad av dina pysselidéer! Jättefint blev det :)

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2015-11-11 11:48:08

Så fint och personligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela