Diy snöflingor att hänga i granen

Publicerad 2015-11-16 14:47:49 i Julpyssel,

Idag kändes det lite extra kallt och grått så jag passade på att pyssla lite här hemma. Tiden går så oerhört snabbt nu och innan man vet ordet av är vi inne i December-månad så man får passa på när man har lite tid över.
 
 
 
Jag hade lite vita pärlor hemma och fann några pärlplattor på loppis häromdagen och fick idén att göra lite snöflingor! Dessa kan man hänga i granen, smycka klapparna med eller kanske ha som glasunderlägg?
 
Det var verkligen åratal sedan jag pärlade sist och fick till och med googla för att kolla vilket sorts papper man ska ha på plattan innan man stryker, haha. Ja, i alla fall... för den som är ringrostig som jag, så är det bara att pärla på, lägga ett bakplåtspapper ovanpå och stryka tills att pärlorna smält samman lite. Efter detta är det bara att fästa ett snöre i om man vill ha det i granen eller låta dom vara som dom är ifall man vill ha det som utsmycknad eller underlägg.
 
 
 
Ett tips om man tycker om att pyssla ihop eget julgranspynt är att fästa med sidenband. Det blir jättefint och ser lite lyxigare ut än om man använder vanlig nylontråd.
 
Förra året fyndade jag lite julgranskulor på loppis och med lite sidenband blev dom jättefina att hänga i granen!
 
 
 
Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2015-11-16 16:23:47

Vilket smart tips med sidenband! Det ska jag använda mig av i år. Förra året slog jag in paket med rött sidenband och det såg riktigt lyxigt ut!.

Postat av: johanna

Publicerad 2015-11-16 20:20:51

Supersnyggt, och rätt så enkelt :) Dessutom är det kul att pyssla ju :)

Postat av: minglittrigajul.blogg.se

Publicerad 2015-11-17 08:16:07

Jag körde också med vita sidenband i granen förra året, jätte fint =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela