Första advent

Publicerad 2015-11-29 19:45:16 i Om mig,

Vi har nyss haft världens finaste advent hos oss med de finaste jag har, familjen. Som vanligt hade vi en jättefin kväll med mycket mat, godis och pratstunder. 



Det blev pumpasoppa och hemmagjorda vitlöksbröd efter ett recept jag fått av en god vän.

Till efterätt bjöd jag på den supergoda saffranskladdkakan jag skrivit om tidigare och den fick toppbetyg av samtliga! 


Julgodiset var en blandning av svenskt och danskt. I Fredags hade jag och en nära vän en himla fin bakdag tillsammans. Då hon är danska fick hon introducera mig till det danska gottebordet. Därför blev det förutom marshmallowcrisp och Rocky road även danska peber nödder. Mamma som har rötter i Danmark tyckte om dom jättemycket. Det var ett himla fint inslag i vår svenska advent.


Nu känns det verkligen som att julen startat för i år! Ser så mycket fram emot att julmysa med mina nära och kära och få skämma bort de som förgyller mitt liv!

Recepten till samtliga kommer imorgon!

Kram Liza

Kommentarer

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2015-11-29 19:58:56

Vad mysigt det och trevligt ni ser ut att ha haft det. Själv har jag haft fullt upp i helgen så jag har intagit soffläge nu

Postat av: Michelle

Publicerad 2015-11-29 22:20:47

Ser och låter verkligen trevligt :) Mys!

Postat av: ninnie

Publicerad 2015-11-30 16:18:13

Tack för igår fina dotter... En bloggvän till mig sigrid-gunnelsblogg.blogspot.se var inne och kikade hos dig ♥ jag gjorde lite reklam hos mig ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela