Juliga nutellabullar

Publicerad 2015-11-23 12:51:01 i Julbak&mat,

Jag kommer ihåg chocken för något år sedan när jag lärde mig att alla inte gör kanelbullar på julen! Jag blev liksom så ställd och undrade hur det kommer sig? Jag kände mig lite lurad på mina traditioner och det tog ett tag att smälta.
 
 
 
 
Skämt å sido... hur kan inte alla älska kanelbullar på julen? Kanelbullar och lussekatter hör liksom ihop! Jag kan inte minnas en enda jul när jag var liten som inte inkluderade dessa bullar. Hur som helst, en tradition är en tradition och det finns väl inget finare än att föra vidare sina egna små förändringar och traditioner till sina barn och kommande familjer.
 
Idag gjorde jag en twist och fyllde mina med nutellafyllning istället! Vad gott det blev!!
 
 
Om ni motförmodan skulle känna er sugna på nutellabullar (jul eller inte) så gjorde jag efter detta recept:
 
(klicka för att göra dom större)
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: Amandas jul

Publicerad 2015-11-23 19:44:51

Kul med någon annan fyllning! Ska absolut prova :)

Postat av: Jessika

Publicerad 2015-11-24 13:01:23

Vi äter också det till julen!

Postat av: bina

Publicerad 2015-12-02 17:33:34

för mig är kanelbullar allt annat än jul.. har aldrig bakat det till jul :))) äter ju det resten av året så under julen frossar jag endast i lussebullar!!! jag hade ingen aning om att kanelbullar "är" jul för andra.. haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela