Saftig Saffranskaka med apelsin&mandelmassa

Publicerad 2013-12-03 15:12:00 i Julbak&mat,

 
 
Idag gjorde jag mina goda saffranssnäckor som jag gjorde förra året. Dom är så himla goda och saftiga med fyllning av mandelmassa och apelsin!
 
Nu gjorde jag dock snäckorna i en form så att det blev en stor bryt-kaka istället och det blev faktiskt mycket saftigare när man gräddar dom så! Bara lägg dom i formen när du ska låta dom jäsa sista gången, ha lite mellanrum mellan dom för dom jäser sig ju dubbel så stora!
 
HÄR är receptet från förra året. Dock använde jag mig av Leilas bull-recept från dom goda saffranssnurrorna jag gjorde för ett litet tag sedan! Älskade det receptet, men fyllningen bytade jag ut mot apelsin-fyllningen!
 
 
 
Det luktar så himla gott av nybakat här hemma nu! Julmys!
 
Kram Liza
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-12-05 09:55:01

Men gud vad gott det där ser ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela