Vinglas hängen

Publicerad 2013-12-05 09:30:13 i Julpyssel,

Förra året när vi var på en julig liten weekend i Polen så hittade jag jättefina vinglas-berlocker att piffa till julglasen med! Det blev verkligen så himla fint på julbordet! Detta år blir vi ju lite fler och inte de 6 personer vi brukar vara. Vi får ju finbesök från Turkiet för första gången och får då addera 3personer till på vår middag. 
 
 
 
Jag hade dock bara köpt 6 stycken vinglas-berlocker och funderade lite på hur jag kunde trolla fram tre stycken till. Visst kunde jag köpa på Ebay men det vore ju för lätt plus att risken finns att dom itne skulle hinna komma :)
 
 
 
Efter ett besök på Panduro Hobby så fann jag några ringar man kunde öppna (vet faktiskt inte vad man har dom till egentligen) En hel påse för bara 20kr. Trä helt enkelt bara på en liten mini julkula i ringen och fäst den runt vinglaset! Lätt som en plätt och blev himla fint!
 
 
 
 
Vinglaset kommer dock bara att innehålla julmust, den enda rätta drycken på julbordet! Vi dricker faktiskt aldrig någon alkohol under julen, det hör liksom inte riktigt till för oss. Julen ska hållas ren och fin, precis dom den är.
 
Kram Liza
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2013-12-05 09:54:14

Det där var ju superfiffigt! Blev jättefint, och bra tips för oss som också vill ha så men inte kan åka till Polen ;)

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2013-12-05 19:05:45

Jättesöta, minst lika fina som de köpta!

Postat av: josefine

Publicerad 2013-12-05 19:19:42

Såna små detaljer gör mer än man kan tro :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela