Spara på värdefull jultid

Publicerad 2013-12-12 14:25:36 i Julbak&mat,

Ja, om man ska vara helt ärlig så behöver man inte gå all in på allt under julen. Man får inte glömma att faktiskt njuta av den lilla månaden som julen är här (eller tre för oss jultokiga :) ) och varje kraft-ansträngning man kan spara kan vara guldvärd!
 
Man behöver absolut inte göra allt från grunden och det gör faktiskt inget om man köper lite färdigt från affären. Särskillt när det gäller kakor. Det roligaste är ju ändå att dekorera kakorna och om jag ska vara helt ärlig så blir mina pepparkakor ändå inte lika goda som dom i affären så här ser ni ngn som kommer fuska med det i år igen! 
 
Mina hemmapyntade köpe-kakor förra året :)
 
 
Köp hem ett gäng olika kakor (chocolate chip-cookies, vaniljkakor, pepparkakor) eller marshmallows, gör en sats kristyr, smält lite choklad, krossa lite polkagrisar, köp lite julströssel och börja att pynta kakorna! Man kan göra köpe-kakor så himla fina och man slipper det stora stöket med bakningen! 
 
Ett förenklat sätt att göra cakepops (här ser ni mina jag gjorde förra året) på är att helt enkelt bara köpa ett paket Ballerina-kakor eller Oreo-kakor, stoppa en pinne i mitten, doppa i choklad och pynta! Nästan kladdfritt! och jätte gott!
 
Fusk cakepops (oreokakor doppade i choklad)
 
 
Kram Liza
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2013-12-12 17:45:44

Åh vad tidssparande och bra! Måste kommas ihåg.

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Publicerad 2013-12-12 23:13:33

Mycket fin inspiration! Vilken smart idé med marshmallowsen och polkagrisen, eller alla var ju riktigt finurliga, men just den blev jag riktigt sugen att pröva på själv! :)

Postat av: Julia T

Publicerad 2013-12-14 11:04:26

Faktiskt väldig skilland, firar i florida ibland och där är ju allt så annorlunda :) pyntar palmerna och fejksnö på tomtarna :) sv; Ja det blir ju lätt det :) men det tycker jag man kan unna dig på julen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela